Novinky ZŠ

Novinky ZŠ

      • Pasování prvňáčků na čtenáře
        • Pasování prvňáčků na čtenáře

        • Ve čtvrtek 19. června zažili naši nejmladší školáci slavnostní okamžik – Pasování na čtenáře. Žáci, kteří během svého prvního školního roku udělali velký pokrok ve čtení, byli oficiálně uvedeni do světa knih jako malí čtenáři.

          Pasování se ujal pan ředitel, který každému žákovi osobně poblahopřál a symbolicky ho pasoval na čtenáře. Každé dítě si odneslo krásnou knížku jako dárek a památku na tento výjimečný den.

          Celá akce byla nejen oceněním jejich píle, ale také motivací pro další objevování kouzelného světa literatury.

          Věříme, že čtení se pro ně stane radostí a nepostradatelnou součástí každodenního života – ve škole i doma.

          Mgr. Eva Vlčová, Mgr. Michaela Slouková

      • ŠD - Vodní hrátky - 18. 6. 2025
        • ŠD - Vodní hrátky - 18. 6. 2025

        • Jedno odpoledne se školní družina proměnila v aquapark – bez skluzavek, ale zato s pořádnou dávkou smíchu a vody!

          Děti vybavené kelímky, lahvemi, nafukovacím kruhem si s obrovským nadšením hrály i soutěžily.

          Nikdo nezůstal suchý - někteří schválně, někteří... no, řekněme, že byli „překvapeni útokem z boku“.

          Slunce svítilo, voda cákala a kdo zapomněl pláštěnku, aspoň se otužil.  

          Vychovatelky ŠD

      • OMG - Olympiáda mediální gramotnosti
        • OMG - Olympiáda mediální gramotnosti

        • I v letošním školním roce se, stejně jako vloni, žáci naší školy zapojili do Olympiády mediální gramotnosti. Tato celonárodní soutěž si klade za cíl posílit schopnost mladých lidí lépe se orientovat ve světě médií, kriticky přemýšlet, vyhledávat a ověřovat informace a čelit nástrahám jako jsou hoaxy, dezinformace nebo řetězové e-maily.

          Druhý ročník této soutěže prověřil žáky důkladně. I přes drobné nedostatky a komplikace v organizaci krajského kola byl připraven lépe než minulý rok, o čemž svědčí také vyšší účast a lepší přehlednost výsledků.

          Přes 25 000 žáků napříč republikou se účastnilo školního kola v říjnu až prosinci, kde uspěli žáci devátých tříd Tereza Halouzková, Dominika Halousková a David Kyselák. Ti postoupili do krajského kola v Brně, které se konalo 21. března.

          Ve velké konkurenci celkově 600 žáků v krajských kolech za celou ČR se umístili Tereza Halouzková na 32. místě, Dominika Halousková na 124. místě a David Kyselák na 132. místě. Ačkoliv se žádnému z nich nepodařilo postoupit do republikového finále v Praze, jejich výkony si zaslouží velké uznání, zejména v případě Terky, která překonala i zdravotní obtíže a téměř dosáhla (o jedno místo!) na postupové umístění. Poděkování patří také paní asistence Svobodníkové za akčnost při zorganizování akčního doprovodu žáků ke krajskému kolu.

          Mgr. Ondřej Čáp, koordinátor soutěže

      • Třídní výlet 8. A
        • Třídní výlet 8. A

        • Letos jsme se na výlet vydali do Olomouce do kempu Krásná Morava, a to od 11. do 13. června. Každý den jsme měli pestrý program.

          Ve středu jsme přijeli do kempu a postavili stany. Po obědě nás čekala laser game. Po příchodu do kempu jsme hráli společenské hry a povídali si u společné večeře.

          Ve čtvrtek dopoledne byla v plánu jump aréna. Zde jsme zažili spoustu zábavy. Dále nás čekal odpolední turnaj v kanjamu, při kterém jsme se zchladili vodní bitvou - nakonec se vítězi stali Dan Trněný a Kája Matušincová.

          Poslední den jsme se naposledy nasnídali a sbalili si stany, poté jsme se vydali na závody v motokárách.

          Tyhle tři dny nás moc bavily, odnesli jsme si spoustu zážitků a hlavně moc vzpomínek; příští rok se sejdeme naposled!

          Vaše 8. A

      • Soutěž ve 3D modelování
        • Soutěž ve 3D modelování

        • V rámci výuky informatiky se žáci sedmého ročníku zapojili do soutěže ve 3D modelování, jejímž cílem bylo vytvořit digitální modely známých staveb z celého světa. Soutěž nabídla prostor pro rozvoj technických i tvůrčích dovedností a ukázala, jak digitální technologie mohou podpořit kreativitu a prostorovou orientaci.

          Účastníci měli za úkol vybrat si známou stavbu — například Eiffelovu věž, Karlův most nebo Big Ben — a pomocí nástroje pro 3D modelování ji co nejvěrněji zpracovat. Hodnotila se především přesnost modelu, smysl pro detail, originalita i celkové provedení.

          Výsledky byly více než působivé. Některé výtvory se blížily profesionálnímu zpracování a porota složená z učitelů a žáků 7. ročníku ocenila nejen technickou úroveň prací, ale i zapálení, s jakým se žáci do soutěže pustili.

          1. místo – Karlův most – Adéla Miková; Hrad Houska – Vladimír Fišer
          2. místo – Kaple Panny Marie – Karel Štěpánek
          3. místo – Gyeongbokgung – Anna Dvořáčková
          4. místo – Větrný mlýn – Pavel Vaculík
          5. místo – Chrám sv. Valentina – Diana Moravcová
          6. místo – Pevnost Boyard – Martin Oulehla
          7. místo – Šikmá věž v Pise – Jiří Dostálík
          8. místo – Tower Bridge – Viktorie Šebková; Pěchotní srub – Radim Vystavěl
          9. místo – Karlův most – Amálie Puklová; Dvojčata – Petr Ocilka
          10. místo – Chrám sv. Barbory – Amálie Králová; Karlův most – Ondřej Smékal

          Soutěž byla nejen motivací k učení nových technologií, ale také inspirací k dalším kreativním projektům, které propojují informatiku s reálným světem. Těšíme se, co naši žáci vytvoří příště!

          Mgr. Jarmila Balážiová

      • Mise Dobronauti ve čtvrtých třídách
        • Mise Dobronauti ve čtvrtých třídách

        • Dne 17. června proběhl ve čtvrtých třídách edukačně-preventivní program s názvem Mise Dobronauti: Zpátky v čase. Žáci se během dne vydali na dobrodružnou cestu do minulosti, kde prostřednictvím příběhů různých postav objevovali, jak vznikají konflikty a jak je lze zvládat.

          Hlavním cílem této mise bylo pomoci dětem lépe porozumět mezilidským konfliktům – jak vznikají, jaké pocity při nich zažíváme a jak je lze konstruktivně řešit. Prostřednictvím hravých aktivit, týmové spolupráce a sdílení vlastních zkušeností si žáci vyzkoušeli, jak konflikty vnímat z pohledu agresora, oběti i takzvaných všímalů – tedy těch, kdo konflikt pozorují.

          Celý program byl zábavný, interaktivní a přizpůsobený věku žáků. Děti si z mise odnesly nejen nové zážitky, ale především užitečné dovednosti pro řešení problémových situací a zlepšení vztahů ve třídě i mimo školu.

          Ing. Jaroslava Kurejová, Mgr. Eva Vlčová

      • Třídní výlet devátých tříd do Jedovnic
        • Třídní výlet devátých tříd do Jedovnic

        • Ve dnech 11. – 13. června 2025 se žáci 9. A a 9. B vydali na svůj závěrečný školní výlet do krásného prostředí kempu Olšovec. Do cíle jsme dorazili pohodlně autobusem a hned při příjezdu nás přivítala příjemná atmosféra útulného kempu obklopeného přírodou. Ubytování v pěkných chatkách nám poskytlo ideální zázemí pro tři dny plné dobrodružství, her a společných zážitků.

          První den jsme se po ubytování vydali na procházku do nedalekého městečka Jedovnice, kde nechyběla zastávka na zmrzlinu nebo osvěžující limonádu. Večer jsme si zpříjemnili tradičním táborákem, u kterého jsme si opekli buřty a zazpívali s kytarou. Dřevo na oheň jsme si poctivě nasbírali v blízkém lesíku.

          Druhý den nás čekal výlet do krásné přírodní oblasti Rudické propadání – nejmohutnějšího propadání Moravského krasu a zároveň druhého nejdelšího jeskynního systému v České republice. V okolí obce Rudice jsme navštívili i bývalý kaolínový lom s malebnou lagunou, jejíž barva nás doslova nadchla. Po návratu do kempu přišlo na řadu zasloužené koupání v rybníku Olšovec, který se nachází hned vedle kempu. I druhý večer jsme zakončili u táboráku a užívali si poslední společné chvíle.

          Poslední den se nesl v duchu úklidu chatek, dobré snídaně z bohatého bufetu a po obědě nás čekala cesta domů. Během celého pobytu jsme také hráli volejbal, fotbal, badminton nebo se věnovali společenským hrám.

          Výlet se nadmíru vydařil. Odvážíme si z něj nejen krásné vzpomínky, ale také pocit, že jsme společně prožili něco, na co budeme ještě dlouho vzpomínat.

          Mgr. Anna Lovichová, Mgr. Jarmila Balážiová, Mgr. Kateřina Bosáková a Zuzana Kvintová

      • Socioemoční chvilky ve ŠD
        • Socioemoční chvilky ve ŠD

        • Již druhým rokem jsme v 1. třídách ŠD zařazovali tzv. socioemoční chvilky, jejichž cílem bylo rozvíjet u dětí schopnost vnímat a vyjadřovat emoce, naslouchat druhým, pracovat se stresem a budovat pozitivní vztahy v kolektivu.

          Tyto aktivity probíhaly zpravidla jednou za 14 dní pod vedením speciálního pedagoga Mgr. Marcely Burové formou krátkých řízených rozhovorů, her a cvičení zaměřených na různé oblasti emoční a sociální inteligence. Děti měly možnost sdílet své pocity, mluvit o tom, co je těší nebo trápí, učily se pojmenovávat emoce, řešit drobné konflikty nenásilnou cestou a posilovat empatii vůči druhým.

          Díky těmto pravidelným chvilkám jsme zaznamenali u dětí větší otevřenost ve vyjadřování, ochotu pomoci druhým a lepší zvládání náročnějších situací. Socioemoční chvilky se staly přirozenou a oblíbenou součástí programu školní družiny a plánujeme v jejich realizaci pokračovat i nadále.

                                                                            Renata Kyseláková, Dagmar Klučková a Mgr. Marcela Burová