• Krajské kolo biologické olympiády
        • Krajské kolo biologické olympiády

        • Dne 7. 6. 2020 se uskutečnilo distanční krajské kolo Biologické olympiády ve dvou kategoriích (kategorie D: 6. a 7. ročník; kategorie C: 8. – 9. ročník). Téma bylo stejné jako ve školním kole „Život ve vodě“.

          I přes bojové podmínky, které teď panují, se nám podařilo „nalákat“ 5 soutěžících naší školy. Žáci byli šikovní a bojovali do poslední minuty. I když se jednalo o kolo krajské, výsledky jsou za všechny kraje dohromady.

          V kategorii D soutěžilo celkem 578 žáků. Neobsadili jsme sice první příčky, ale i tak za zmínku stojí krásné 179. místo pro Barboru Jančekovou (7. A), 195. místo obsadil František Pavelka (6. B) a 385. místo Honzík Mucha (6. B).

          V kategorii C soutěžilo celkem 530 žáků. 386. místo obsadila Ela Haluzová (8. A) a 403. místo Filip Malý (8. B).

          Děkujeme všem zúčastněným, každá zkušenost je dobrá zkušenost. J

          Mgr. Anna Lovichová

      • Všechny tváře vody
        • Všechny tváře vody

        • V přírodovědné korespondenční soutěži, která měla čtyři kola a téma se točilo stále kolem vody – voda v krajině, její ochrana, živočichové a rostliny u vody, se umístil tým mladších žáků ve složení V. Burgetová, L. Cyprianová a H. Přecechtěl na 1. místě. Do soutěže se přihlásilo přes 90 týmů.

          Tým starších žáků ve složení A. Jordánová, E. Haluzová a N. Štěpánková se umístil na 4. místě z 58 týmů.

          Děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

                                                                                                                                      Mgr. Dana Svobodová

      • Projekt deváťáků - modely jaderné elektrárny (JE) - duben 2020
        • Projekt deváťáků - modely jaderné elektrárny (JE) - duben 2020

        • Letošní žáky posledního ročníku je třeba velmi pochválit za skvělé modely sestavené v rámci dlouhodobého projektu. Cílem bylo vytvoření modelu jaderné elektrárny na desce z polystyrenu o velikosti A4 nebo 2 x A4 spíše za sebou na délku. Používat mohli žáci různé obalové materiály od různých výrobků běžné spotřeby dle vlastní fantazie.
          Byl to projekt, který byl hodnocen více známkami v několika předmětech:

          Fyzika - popis JE - správně přiřazené části, správně pospojované a pojmenované
          Výtvarná výchova - estetika, barevnost, použité materiály
          Přírodopis - doplnění texty - výhody a nevýhody JE, porovnání s tepelnou el.
          Zeměpis - doplnění malou mapkou, kde jsou v ČR naše 2 JE, vč. data uvedení do provozu

          Věříme, že tímto způsobem a hravou formou žáci získali spoustu informací o fungování JE. 
          Stejným  způsobem pracovali na podobných projektech i mladší žáci a objevovali letos spolu s rodiči nevšedním způsobem nové poznatky.

          Z nejlepších prací bude ve škole sestavena výstava v září tohoto roku.

          Mgr. Petr Jordán