• Po hedvábné stezce s Marco Polem
        • Po hedvábné stezce s Marco Polem

        • Po Hedvábné stezce s Marco Polem

          V pátek 19. února se žáci 5. tříd vypravili na cestu s poetickým názvem – Po Hedvábné stezce s Marco Polem. Nebyla to skutečná cesta, ale naučný program, který jim přiblížil problematiku jiných kultur a myšlení lidí. Během 90 minut se vydali s karavanou  ze středověkých Benátek přes Arábii a střední Asii až do Číny. Na pomyslné cestě se učili nejen spolupracovat a komunikovat, ale také respektovat kulturní odlišnosti. Během různých aktivit si uvědomili, jak nás mohou cizí kultury obohatit.

          Realizátorem programu byl ARPOK Olomouc.

                                                                                                                                                 

          Mgr. Dana Svobodová

                                                                                  

      • Ekologická stopa
        • Ekologická stopa

        • Ekologická stopa       

          Ve středu 17. února se žáci 7. tříd účastnili výukového programu Ekologická stopa – hra o Zemi. Dověděli se mnoho nových informací o tom, jak moc se každý z nás spolupodílí na devastaci naší planety. Díky dotazníku  žáci zjistili, v jaké míře a v jakých důsledcích jakožto jednotlivci zanechávají na Zemi svou stopu – ať už pozitivní – ve formě ochrany přírody nebo negativní.

           

          Mgr. Dana Svobodová

      • I read, you read, everybody reads
        • I read, you read, everybody reads

        • I READ, YOU READ, EVERYBODY READS

          Ač bývá měsícem knihy označován březen, žáci naší školy mají letos náskok. V měsíci únoru bylo do školy pořízeno kolem čtyřiceti nových knih, které si žáci mohou nejen přečíst, ale navíc mohou obohatit a rozšířit svou znalost angličtiny. Všechny knihy jsou totiž psány v anglickém jazyce a patří do série Oxford Bookworms Library, která nabízí jak moderní, tak klasickou literaturu adaptovanou tak, aby jí porozuměli studenti různé jazykové úrovně. 

          Žáci naší školy mohou vybírat z úrovní 1-4 a nabídka titulů je opravdu pestrá. Od klasických děl, jako jsou např. Jáma a kyvadlo, Obraz Doriany Graye či Dobrodružství Toma Sawyera až po příběhy, které mají potenciál zaujmout dnešní teenagery. Každá kniha je navíc doplněná o úvod, krátkou informaci o autorovi a aktivity, které mohou pomoci porozumění textu. Další doplňkový materiál včetně zvukových nahrávek pak lze nalézt i na internetových stránkách nakladatelství.

          V hodinách anglického jazyka  měli žáci 8. a 9. tříd možnost se knížkami seznámit, zjistit, která úroveň jim nejlépe vyhovuje a který titul je zaujme. Věnovali se také strategiím a tipům, jak se s četbou v cizím jazyce co nejlépe vypořádat. Všichni se do čtení zapojili s odhodláním, které bylo posíleno zjištěním, že to jde a že četba anglických titulů není ani žákům „základky“ ničím nedostupným. Většina žáků si vybranou knížku vypůjčila a nezbývá než konstatovat, že i na naší škole se vyskytuje několik nových "bookworms". Nové knihy se jistě stanou vhodným doplňkem pro výuku angličtiny a praktickou motivací pro žáky.

           

          Mgr. Alice Košárková

           

      • Máme obrázky v kalendáři
        • Máme obrázky v kalendáři

        • 3. A - Máme obrázky v kalendáři 2016!

          Třída 3. A  se zapojila do soutěže: JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA, ZDRAVÁ STRAVA JE VŽDY PRÍMA. Záměrem bylo vhodně zpracovat téma a dostat se na stránky kalendáře HAPPYSNACK 2016. Z nakreslených obrázků jsem vybrala pět, které měly reprezentovat. Dobrou zprávou je, že se umístily hned čtyři výkresy. Jejich autory byli: Aleš Navrátil, Barbora Jančeková, Sára Koňaková a Sofie Barošová.
          V celkovém počtu 32 škol a to z takových měst jako je Praha, Liberec, Ostrava, Brno a další, je i ta naše. Což nás velmi potěšilo. Každý tvůrce obdržel svůj stolní kalendář. Myslím, že to byl milý předvánoční dárek nejen pro děti.

          Mgr. Iveta Dragonová