• Badatelský kroužek
        • Badatelský kroužek

        • V naší škole se můžeme pochlubit Badatelským kroužkem, který je určen pro žáky 4. až 7. ročníků. Tento kroužek, financovaný z prostředků Evropské unie, přitahuje žáky s výrazným zájmem o vědu a výzkum.

          Badatelský kroužek je místem, kde mohou žáci rozvíjet své schopnosti a objevovat svět kolem sebe. Vedeni zkušenými učiteli – A. Lovichovou, J. Balážiovou, R. Thumsem, se žáci účastní různorodých projektů a experimentů, které podporují jejich zájem o přírodní vědy a technologie.

          Cílem kroužku je podpořit a rozvíjet zájem dětí o přírodní vědy a výzkum. Kroužek nabízí žákům příležitost prohloubit si své znalosti, naučit se nové metody výzkumu a experimentování a získat praktické zkušenosti, které jim mohou pomoci v jejich dalším vzdělávání a praktickém životě.

          Žáci se letos pravidelně scházeli každou středu ve školních prostorách (učebna Pp, Ch a školní zahrada), kde pracovali na různých projektech. Tyto projekty byly zaměřeny na bádaní na základě jejich dosud dosažených znalostí a samostatné přicházení na řešení, která byla následně ověřována. Tento přístup nejenže podporuje jejich kritické myšlení, ale také je učí vědecké metodologii a samostatnosti.

          Zúčastnili jsme se i několika exkurzí – MakerFaire v Olomouci a výstavy Megabrouci v Brně. Žáci měli příležitost zapojit se i do soutěže „Kouzelná chemie“ pod záštitou nadace ORLEN Unipetrol.

          Kroužek je skvělou příležitostí pro všechny mladé přírodovědce, kteří chtějí rozšířit své znalosti a praktické dovednosti. Díky nadšeným učitelům a úsilí samotných žáků se stáváme komunitou, kde věda a výzkum nejsou jen školními předměty, ale fascinujícími oblastmi plnými objevů a dobrodružství. Těšíme se na nové členy v příštím školním roce 2024-2025, kteří s námi budou sdílet nadšení a zájem o svět kolem nás.

          Za tým nadšených učitelů Mgr. Anna Lovichová a Mgr. Jarmila Balážiová

           

      • Práskači z 6. B - laboratorní práce ve fyzice
        • Práskači z 6. B - laboratorní práce ve fyzice

        • Ve třídě 6. B se nám rozšířil takový nešvar 😊 Skupinka hochů začala o přestávkách práskat přezůvkami o lavice a vyrábět z papíru „práskačky“ – samozřejmě k „velké radosti“ dohledů na chodbě a většiny spolužáků.  Snažil jsem se to řešit pohovory.  Protože se však situace příliš nelepšila, udělali jsme si ve fyzice laboratorní práci na téma zvuk, i když je to učivo jiného ročníku.

          Žáci se rozdělili do skupinek a v každé skupince byl jeden „práskač“. Ten měl za úkol vyrobit tři papírové „práskačky“.  Dvě o stejné velikosti, ale zhotovené z papíru jiné tloušťky, a jednu o větším rozměru. „Práskač“ také ovládal „práskačky“, jeden žák ve skupině měřil intenzitu zvuku pomocí hlukoměru a další zapisoval naměřené hodnoty. Měření probíhalo v různých vzdálenostech, vymezených kužely. Nakonec žáci vše napsali do laboratorního protokolu. Formou praktické ukázky si tak uvědomili, že intenzita zvuku závisí na materiálu a velikosti „práskačky“, na vzdálenosti a na zvukových vlastnostech místnosti.

          Laboratorní práce se tak evidentně vydařila, zároveň jsme tím, snad nadobro, uzavřeli „práskací“ období ve třídě 😊

          Mgr. Pavel Majoršin

           

      • Soutěž pro 7. třídy v 3D modelování
        • Soutěž pro 7. třídy v 3D modelování

        • V druhém červnovém týdnu proběhlo vyhodnocení soutěže v 3D modelování v Tinkercadu pro 3D tisk v sedmých třídách. Učitelé informatiky Jarmila Balážiová a Ondřej Čáp dali tři květnové týdny prostor žákům vytvořit návrhy modelů významných budov. Zatímco v 7. A se pustili do navrhování staveb z celého světa, v 7. B zvládli krásně zpracovat významné české stavby.

          Nutno říci, že i když se objevilo několik výjimek, kdy někteří tuto práci odbyli, v ostatních případech si žáci vzali tuto aktivitu poctivě k srdci a vznikly tak nádherné modely, které by mohly klidně posloužit jako makety ve studiích architektů.

          Určení vítězů zůstalo formou ankety na samotných dětech a dopadlo následovně:

          7. A

          1. místo – Tomáš Burget (Artemidin chrám)

          2. místo – Aneta Rumplíková (skalní město Petra)

          3. místo – Lukáš Zatloukal (Burj Khalifa)

          7. B

          1. místo – Pavel Srneček (Brněnský orloj)

          2. místo – Jakub Zelinka (hrad Trosky)

          3. místo – Jakub Dvořák (zámek Červená Lhota)

          Vítězové byli odměněni drobnou sladkou cenou a také svým 3D návrhem, reálně vytištěným na nových školních 3D tiskárnách. Doufáme, že jim ceny udělaly radost a my se budeme těšit na další podobně nadšeně přijaté soutěže v příštím školním roce.

          Za sekci IT Mgr. Ondřej Čáp

      • Vyhodnocení celoroční školní hry Kamarádství je to, na čem záleží
        • Vyhodnocení celoroční školní hry Kamarádství je to, na čem záleží

        • Na naší základní škole se 20. června 2024 uskutečnilo ukončení již čtvrtého ročníku celoroční hry s názvem "Kamarádství je to, na čem záleží", jejímž cílem je podporovat a oceňovat projevy kamarádství mezi žáky. Tato hra se stala oblíbenou aktivitou mezi žáky i učiteli.

          Žáci si během roku dávali žetonky za projevy kamarádství, kterými byla třeba pomoc spolužákům, laskavost a spolupráce ve škole i mimo ni. Každý žeton představoval jeden dobrý skutek a znamenal bod do soutěže. Bylo úžasné vidět, jak se děti snaží být k sobě více laskavé a pomáhat si navzájem. Na konci školního roku byla hra vyhodnocena třídními učiteli a žáci mohli své nasbírané žetonky vyměnit v tombole za různé věcné ceny. Ty zahrnovaly drobnostmi, jako jsou bonbony a drobné hračky, až po hodnotnější odměny, jakými byla například elektronika.

          Hra byla organizována metodikem prevence Jaroslavou Kurejovou, ve spolupráci s týmem pedagogů. S celou organizací a průběhem již tradičně pomáhali žáci devátých ročníků.

          Dětská radost nejen ze získaných cen snad bude další motivací pro to, aby se žáci snažili být co nejlepšími kamarády.

          Kromě toho, že na naší škole oceňujeme konkrétní činy kamarádství, hra také přispívá k celkové atmosféře naší školy. Žáci se učí, že být dobrým kamarádem má své odměny nejen materiální, ale právě i v podobě přátelství samotného a ve vzájemné podpoře.

          Za tým organizátorů bychom chtěli poděkovat tradičním i novým sponzorům, jmenovitě pak KPŠ, Agrodružstvu Tištín, Jaroslavu Ryškovi, Kiosku na hřišti z Brodku u Prostějova, společnosti ŽE-STAV, Leoně Skřekové pedagogům a mnoha dalším.

           

          Ing. Jaroslava Kurejová, Mgr. Anna Lovichová. Mgr. Jarmila Balážiová

      • ŠD - Dětský den s AČR
        • ŠD - Dětský den s AČR

        • Dne 3. června naše družinové děti opět navštívili vojáci z vybraných složek Armády České republiky.

          Tentokrát si pro naše děti připravili přednášku zaměřenou na výzbroj používanou v AČR. Děti tak měly jedinečnou příležitost se dozvědět spoustu zajímavých informací a některé zbraně si mohly zblízka prohlédnout pod dohledem pyrotechnika a příslušnice průzkumného praporu.

          Tímto bychom rádi poděkovali příslušníkům armády za jejich čas a zajímavý program. S potěšením očekáváme jejich další návštěvu a budoucí akce.

          Vychovatelky 1.,3. a 4. oddělení

          C. Dočkalová, I. Friedbergová, K. Dostálíková, Z. Kvintová a praktikantka B. Oklešťková

      • ZOO PARK Vyškov
        • ŠD - ZOO PARK Vyškov

        • V týdnu od 10. 6. -14. 6. jsme se ve školní družině rozhodli věnovat nějaký čas zvířátkům. Povídali jsme si o jejich životě od mláďat až po dospělé jedince. Zjišťovali jsme, čím se živí, kde žijí a co všechno potřebují ke svému životu.

          Ve středu 12. 6. jsme navštívili ZOO PARK ve Vyškově, kde jsme měli možnost některá zvířata zhlédnout a také možnost je nakrmit. Výlet se nám velmi vydařil. Dozvěděli jsme se spoustu nových informací i nějaké zajímavosti ze života zvířat.

          Vychovatelky ŠD Kateřina Dostálíková a Zuzana Kvintová

      • 8. třídy na exkurzi v Brně na Špilberku
        • 8. třídy na exkurzi v Brně na Špilberku

        • V úterý 28. května vyrazili žáci obou osmých ročníku vlakem na dějepisnou exkurzi do Brna, kde se zúčastnili zážitkové výuky na hradě Špilberku.

          Obě třídy se zapojily do dvou aktivit. Při edukačním programu „Barokní lékárna a její tajemství“ musely jednotlivé skupinky žáků rozluštit šifru, aby mohly vyléčit svého pacienta. Žáci se dozvěděli o barokních léčebných metodách, vzhledu a fungování lékáren v 17. a 18. století a také o tom, jaké bylinky se používaly k léčení různých nemocí a dobových neduhů.

          Velkým zážitkem byla také prohlídka kasemat – dlouhých podzemních chodeb a sklepení hradu, kde bývali v minulosti vězněni nejhorší kriminálníci a vlastizrádci. Průvodci poutavě vyprávěli o historii tohoto místa a osudech některých vězňů. Žáci měli možnost projít se po úzkých chodbách a prohlédnout si původní vězeňské cely.

          Exkurze byla pro osmáky nejen poučná, protože si rozšířili si znalosti  českých dějin, ale díky cestě vlakem také trochu dobrodružná. :-)

          Mgr. Z. Vránová, Mgr. J. Krupičková, A. Hubáčková, DiS., J. Kocourková a J.  Kroupová

      • 9. třídy na exkurzi v Moravském krasu
        • 9. třídy na exkurzi v Moravském krasu

        • Ke konci školního roku se 7. června 2024 žáci devátých tříd pod vedením p. uč. Lovichové účastnili exkurze do punkevních jeskyní a do propasti Macocha.

          Exkurzi po příjezdu započali žáci jízdou vláčkem k samotnému objektu jeskyně, kterou jsme si poté s průvodci prošli. V jeskyních jsme viděli mnoho krásných krápníků.

          Prohlídku jsme zakončili plavbou lodičkami ven z jeskyně a vydatným obědem v restauraci Chata Macocha u vyhlídky nad propastí, kam jsme předtím vyjeli lanovkou.

          Anna Přibylová, 9. A