• Učíme za pomoci moderních technologií (AR)
        • Učíme za pomoci moderních technologií (AR)

        • Již několikátým rokem využíváme mobilní učebnu s tablety do výuky. Ať už k ověřování vědomostí, tak k jejich získávání či procvičování v elearningovém systému EDUPAGE. V letošním školním roce byly hojně tablety využívány i v rámci distanční výuky ve třídě dětí  rodičů z IZS.

          Nově v jarním období došlo k dalšímu způsobu využití. Ve fyzice využíváme elektronickou učebnici VIVIDBOOKS za použití AR - tzv. rozšířené reality (Augmented Reality).  Zkoušeli jsme učebnici využít také již v rámci distanční výuky, ale jen bez AR - jen jako animace fyzikálních jevů. Přece jen se jedná o novější technoliogii, která je plně funkční na novějších mobilních zařízeních.

          V prezenční výuce za pomocí tabletů ve škole žáci řešili pracovní listy nejprve ve dvojicích a potom ve skupinkách. Pomocí prvků BOV (badatelsky orientované výuky v přírodních vědách) žáci lépe pochopí přírodní jevy a jejich vzájemné souvislosti. Spoustu zákonitostí totiž musí sami objevit a zdůvodnit. Učí se tedy i umět argumentovat a zdokonalovat se v komunikaci a spolupráci se spolužáky.

          V dalším školním roce bude výuka rozšířena do více ročníků v rámci přírodních věd.


          Mgr. Petr Jordán



      • Učíme se sestavovat el. obvody na "čerstvém" vzduchu
        • Učíme se sestavovat el. obvody na "čerstvém" vzduchu

        • V době pandemie jsme se v jarní období několikrát učili ve fyzice s elektrotechnickými stavebnicemi na školním dvoře.

          Cílem bylo sestavovat běžné el. obvody, ale i složitější problémové úlohy s použitím polovodičových součástek. Hravou formou sestavili šesťáci detektor lži, hlídač výšky hladiny vody či logickou hru. 

          Žáci se naučili hledat chybu v el. obvodu a navrhovat alternativní řešení zapojení.

          Díky mobilní variantě pomůcek jsme mohli mít výuku bez výraznějších mezení v rámci protiepidemických opatření. Žáci dokázali, že pro ně není problém se rychle adaptovat na jiné podmínky výuky.
           

          Mgr. Petr Jordán

           

      • Naši žáci uspěli v jazykové soutěži v rámci Regionu Haná
        • Naši žáci uspěli v jazykové soutěži v rámci Regionu Haná

        • Naši žáci opět velmi úspěšně reprezentovali školu, tentokrát v jazykové soutěži vyhlášené MAS Regionem Haná, z.s. a Pracovní skupinou cizích jazyků.

          Děti měly za úkol připravit prezentaci v cizím jazyce na téma  „Leisure time activities at my school or near my school“ a „Unsere Schule und ihre Umgebung“.  Svého úkolu se naše týmy zhostily skvěle.

          Anglickou sekci reprezentovali  Anežka Jordánová, Filip Malý a Tobiáš Obruča a získali cenu za pestrost a nápaditost ve zpracování.

          Na prezentaci v němčině pak pracovaly Anežka Jordánová, Petra Halouzková a Nela Štěpánková a získaly cenu za pěknou prezentaci školy. Úsilí všech žáků bylo odměněno hodnotnými cenami.


                                              E. Vystavělová, T. Indráková a D. Svobodová

      • Cesty za poznáním
        • Cesty za poznáním

        • Na poslední hodinu zeměpisu si žáci 6. A připravili zajímavé prezentace k cestovnímu ruchu z přímořských i horských regionů, někteří je doplnili i malou ochutnávkou.

          Bylo to takové zpestření na závěr školního roku.

                                                                                                    Mgr. Dana Svobodová

      • Hledáme nejlepšího mladého chemika ČR
        • Hledáme nejlepšího mladého chemika ČR

        • Dne 21. 4. 2021 proběhlo online regionální finále soutěže Hledáme nejlepšího mladého chemika ČR. Na krásném 7. místě se umístila Anežka Jordánová z 9. A.

          Velice ji děkuji za účast a za ochotu si zasoutěžit. Pak také za chuť si v době distanční výuky a v době intenzivní přípravě na přijímací zkoušky zasoutěžit, že to nevzdala a došla tak daleko.

          Gratuluji jí za skvěle odvedený výkon

          Mgr. Anna Lovichová

      • Opět máme nejlepšího mladšího matematika v republice!
        • Opět máme nejlepšího mladšího matematika v republice!

        • Ohlédnutí za celostátní soutěží Matematický klokan 2021.​​​​​​

          ​​​​​​​

          Až nyní jsme do školy obdrželi diplomy pro naše nejmenší účastníky v tradiční soutěži. Po sečtení všech bodů v rámci 14 krajů celé republiky jsme zjistili, že na 1. místě v ČR v kategorii CVRČEK (2. a 3. ročník) se umístil: Kryštof Kureja s plným počtem bodů!!! Už v krajském kole jsme očekávali úspěch, ale skvělý výsledek byl ještě na vyšší úrovni!

          Gratulujeme! 

           

           

          Mgr. Petr Jordán, ředitel školy